Az amit mi képviselünk nem diéta. Életmódváltás, ami most már egy élethosszig tart. Ha változni szeretnél hosszútávon  csak így tudod elérni a célodat, különben a fogyókúrád, diétád kudarcba fullad, és minden fáradozásod hiábavaló lesz és hetek múlva kezdhetsz mindent elölről. Most már annyi táplálkozással kapcsolatos nézet létezik, hogy ha mindet kiakarnád próbálni, és tartanád őket 8 hétig az életben nem érnél a végére a listának.Sokan vannak, akik állandóan fogyókúráznak, de sosem érnek el tartós eredményt… Annak aki most határozta el magát  és bele cseppen az életmód rejtelmeibe nagyon nehéz dolga van .Hiszen 1 millio-csillio tanács böki ki a szemünket az interneten, és persze mint tudjuk nem mind egyeznek egymással. Valójában mindenkinek más válik be, egyszerűen  csak rávilágítás kell néhány dologra, aminek a végén mindenki levonja a tanulságokat.

 

3 dolog, amit 2019-ben tényleg felejtsünk el végre

 

 1.Hagyd a fogyókúrát!

 

Szerintem java részt semmilyen fogyókúra nem segít hosszú távon (!), és ha belegondolunk, valóban egyetlen fogyókúra sem tart örökké. Az emberek nagy része egy idő után elveszíti az önuralmát, mert a folyamatos szabálykövetés és lemondás boldogtalanná és frusztrálttá teszi. Ezt általában a kontroll nélküli evés követi. A Mironnal való várandósság és a kórházban töltött idő, és sok  befelé figyelés  mutatta meg igazán, hogyan  és mit miért szeretnék csinálni, valamint mit szeretnék képviselni a Saltatus életmóddal.

Úgy gondolom 2019-re egy olyan dolgot sikerült  megragadnom, megfogalmaznom és tapasztalnom az elmúlt évben, aminek tanulságaival sokaknak tudok majd még segíteni. Vegyük például azt, amikor alkalmanként  a kedvenc süteményeddel szemezel, akkor ne erőltesd helyette akár gyümölcsöt. Ha állandóan (!) arra kényszeríted magadat, hogy az egészségesebb verziót válaszd, akkor úgy fogod érezni, mintha folyamatosan szabályok közé lennél szorítva. Ha megengeded magadnak, hogy megízleld, amire vágysz, akkor még időben le tudsz állni az evéssel és nem tömöd degeszre a hasadat. Nyilván, amikor az ember fogyni szeretne figyelni kell a bevitt kcalra és tanulni magunkról és a táplálkozás alapjairól. Viszont, ha az ember már elérte a kívánt állapotot (testi és lelki egyensúly) el kell engedni magunkat és megtanulni a Saltatus életmód következő lépcsőjét, mert a cél a hosszútávú siker.

Ezért a legfontosabb szabály, hogy 2019-ben törődj a testeddel! Nincs tökéletes diéta, és ahhoz, hogy egészséges maradj, hosszú távon kell gondolkodnod a testeddel kapcsolatban. Olyan ételeket válassz, amelyek egészségesek és egyben finomak is. Ha hallgatsz a megérzéseidre, amiket együtt megkerestünk és a tested diktál, hogy mit egyél, még jobban fogod élvezni az ételek ízét, hiszen pont azt fogod elfogyasztani, amire a szervezeted vágyik.

 

 

2.Ha kihagyok 1-2  étkezést fogyni fogok

 

Nem éheztetni kell magad. Csak teljesen lelassítod az anyagcserédet, és emiatt nem fogsz majd fogyni. Fontos, hogy napi min. háromszor egyél, csak tudd azt mikor mit és mennyit. Tudom most nagyon menő az IF (időszakos böjt) . Ez egy viszonylag most új és felkapott dolog és rengeteget olvasni róla.  Úgy gondolom, az IF nem való mindenkinek. Aki kórosan sovány, vagy élete során szenvedett már valamilyen evészavarban nekik nem ajánlom. Az őszinte véleményem pedig az, hogy a böjt, vagyis az ételtől való  tartózkodás nem ösztönös,  és hosszútávon tartható dolog.  Aki böjtöl nem a teste jelzéseit követi, hiszen akkor sem eszik ha szenved már. Viszont mivel sem én sem Márk  még nem próbálta nem szeretném cáfolni sem az esetlegesen leírt pozitív hatásait.

 

 Az örök klasszikus is ide tartozik, az este 6 után már nem eszem dolog. Ne egyél este 6 után ! Why not ??!  Szerinted a tested tudja , hogy este 6 óra van ? Mi van azokkal, akik este járnak edzeni , előadásuk van, vagy este munkából haza esnek és már este 10 van ? Hát igen nekik bizony enni kell az izmoknak az agynak a testednek tápanyagra van szüksége a regenerálódáshoz és a növekedéshez is. Az éjszakai műszakosok egyenek levegőt  és igyanak vizet ? Szerintem látható, hogy több sebből vérzik a dolog … Amire figyelned kell, hogy lefekvés előtt 3 órával már ne egyél és tudd ,hogy mit szabad enned.

 

” Nem fogok reggelizni “.

Mi mindketten beletartoztunk ebbe a kategóriába. Sosem reggeliztem addig a napig amíg bele nem kezdtünk egy új  életmódba. Azért sem mert  inkább aludtam tovább 15 percet munka előtt és talán úgy is gondoltam ,ha nem reggelizem fogyok is. Ezzel csak azt értük el, hogy mire jött az ebéd 13.30-kor  már kopogott a szemünk. Addig persze végig nyomtunk egy fél napot : balettot ,emelést, tréningeket, koreografálást stbstb  szóval mozgásban voltunk. De persze a tízórai se volt ismert ebben az időben a 10 perces szünetekben a táncosok min.80% elmegy inkább cigizni ,mint hogy bevigyen egy kis energiát vagy vizet… Szóval a  vércukorszintünk  a béka feneke alatt volt kettővel. Mindig felbírtunk volna falni egy egész marhát egy teherautónyi  körettel . Az anyag cseréd sem tud persze megfelelően beindulni. Ha nem reggelizünk ne csodálkozzunk ha kimerültek , idegesek és fáradtak vagyunk. Nem kell 30-40 perces villás reggelit tartanod DE egy párfalatra mindenkinek van ideje természetes a reggeli pohár vizünk után.

 

3.Nincs időm az egészségre

 

Tegyük fel ,hogy tényleg nagyon kevés időd van és állt. üzleti vacsorákból street foodokbol állnak az étkezéseid. Ha igazán akarsz változtatni, akkor te is tudod, ez csak egy kifogás. Rengeteg olyan változatos étel van amit gyorsan percek alatt ellehet készíteni. Meg kell tanulnod, hogy mindenhol vannak lehetőségeid csak tudnod kell mi az ami mehet és szükséged van rá és mi az, ami nem és felesleges számodra.

” az egészséges étkezés drága” .

Valamiért még mindig él a tévhit az egészséges táplálkozásról, ahol mindenki lazaccal, frissen facsart narancslével, és a lehető legdrágább dolgokkal próbálkozik. Ez egy hülyeség, az egészséges táplálkozás nem erről szól. Tudnod kell ,hogy rengeteg lehetőséged van.

 

Azt javaslom, hogy :

Az álomsúly helyett tűzz ki reális célokat!

A kilók helyett fókuszálj inkább a viselkedésed, szokásaid megváltoztatására!

Gyors megoldások helyett gondolkodj hosszú távban !

Ne hagyd, hogy a média mondja meg, milyen az elfogadható test!

Ha szeretnél egy egyénre szabott programot, gyere és jelentkezz egy hozzád leginkább illő csomagra !