Ha olvastad a ” Szülés utáni valóság”  bejegyzésemet , akkor értesültél róla, hogyan és milyen szellemben is fogok étkezni az elkövetkezendő időben.Mivel a kórházban már meg voltam őőőrülve a bundás kenyérért paradicsommal és piaci tormával, így  rávettem magam és kipróbáltam egy egészségesebb verziót : tepsiben sütve.

1: Hogy egészséges verzió legyen

2: Hogy ne legyen minden kurva büdös.

Hozzávalók:
  • választott kenyér
  • tojás
  • tej
  • sajt
  • vaj vagy kókuszolaj

 

Elkészítés:
Egyszerűen fogj pár szelet kenyeret (ch csökkentett, rozs,teljes kiőrlésű,házi vagy bármilyen, általad preferált, nem fehér lisztes kenyér) . A tojást verd fel, (én kevertem hozzá a lm.tejet de lehet növényi is vagy kecske ) reszelj bele fokhagymát és ha szeretnél sajtot, sózd és fűszerezd kedved szerint. Egy tepsit kenj ki vajjal vagy kókuszo-al. A kenyérszeleteket mind mártsd meg a tojásos keverékben, majd helyezd őket a tepsibe. Ha mindet megmártottad, a maradék szósszal öntsd le az egészet. 180 fokra melegítsd elő a sütőt, és told be a tepsit, majd amikor már szép aranybarnák a kenyerek, vedd ki kb. 40 perc.
Tudjátok mi lett volna még jó hozzá ?! Hát az a csodálatos menzás tea ! Nagy titokban, de tedd fel a kezed, ha ismerős az érzés.
U.I: Szerintem lehet  kókuszzsírban is simán a hagyományos módon de az nem tudom,hogy milyen így instagramonnon megkérdeztelek titeket  :
1) Csináltam ma reggel is kókuszolajban 😁 de szerintem úgy is sok olajat szív magába, de nem spriccel szét az olaj, könnyebb a gyomornak. Viszont vagy nagyon hirtelen kéne sütni úgy hogy ellepje az olaj, és akkor talán nem szívja meg magát. ( az ízén nem érzed hogy olajos lenne) Minimális illat/szag lesz tőle, de fele olyan büdös sincs mint a hagyományosnál.
És akinek számít hogy hány kcal visz be, jobb a sütős verzió, azért nem mindegy hogy 6-8 kanál kókuszolaj eltűnik vagy csak 1 max! (@iameve.11)
2)Szia! Én csakis kókuszzsírban főzök, mert az olajszagtól rosszul vagyok… (képzelheted mikor alattunk 11kor nekiállnak olajosat sütni🙈🙈) . Nekem nagyon bevált a kókuszzsír/kókuszolaj. Kevésbé van szag, könnyebb kiszellőztetni és max az a ruha lesz büdi ami rajtad van, de szerintem ez nem nagy dolog. Illetve hogy nem az olajos ízt érzed, hanem a valódi bundás kenyeret. Hmmm csinálok is a hétvégén 😉 .
Szerintem próbáld ki egy kocka kókuszzsírral (pl Aldiban vagy Pennyben kapható) és meglátod, finomabb.(@szilviamsid)
3)Én szoktam melegszendvics sütőben is sütni.(@v.d.healthylife)