A csicseriborsókrémet (hummusz) többféleképpen is el lehet készíteni: száraz csicseriborsóból, konzerv csicseriborsóból is. A hummusz kifejezetten egészséges nem beszélve arról, hogy tápanyagtartalma szempontjából is igen hasznos a szervezetünk számára.A csicseriborsó bőségesen tartalmaz karotint, B1-, B6- és E-vitamint, az ásványi anyagok közül pedig vasat, magnéziumot és cinket.Magas folsavtartalma miatt a kismamáknak, míg magas triptofántartalma miatta szülés utáni depresszióban szenvedőknek vagy éppen a fáradt, kimerült felnőtteknek és gyerekeknek nyújthat segítséget.

A csicseriborsóból lisztet is lehet készíteni, ami egyébként a  a gluténérzékenyek diétájának tök jó alapanyaga lehet.

A hummusz ízesítéshez egyébként rengeteg mindent használhatsz! Ebben az esetben szó szerint értendő: Ahány ház, annyi szokás. Nekem ezt a nagynéném mutatta. Íme néhány példa: fokhagyma (ebben a receptben is van, de a friss fokhagyma nem mindenki kedvence tudom…), curry, kurkuma, petrezselyem zöldje, zöldfűszerek, paradicsompüré, pirospaprika, szezámmag (talán ez a leggyakoribb ami az enyémben nem szerepel) stb…

 

Hozzávalók:
  • 500 g csicseriborsó (420 ft – Tesco )
  • 4 kanál olívaolaj
  • 1 fej fokhagyma
  • 1 citrom leve
  • só,bors

 

Elkészítés 

A  csicseriborsót előző este áztassuk be. Másnap főzzük meg (kb 45-60p kell neki), szűrjük le, és tegyünk félre egy pohárnyit a levéből, hogy a végén lehessen hígítani. A csicseriborsót, a fokhagymát és az olívaolajat turmixoljuk, amíg krémes nem lesz. Adjuk hozzá a citromlevet, és turmixoljuk tovább. Ha túl sűrűnek érezzük, adjunk hozzá a főzőléből. Kóstoljuk meg, és ízlés szerint sózzuk, borsozzuk. That’s all ! MI imádjuk.

Tápérték (100g):
Energia: 120 kcal
Fehérje: 4.1g
zsír: 4.8g
Ch: 15,7g