Az életmódváltás vagy diéta első 2 hetében a megfelelő program tartása mellett radikális testsúlycsökkenést érhetünk el, de ez állt. nem zsír, hanem a testünkben elraktározódott felesleges víz TEHÁT VÍZ (!) eleresztése jobb esetben. Ha ez a folyamat lezajlott, akkor általában véve heti 0,5 kg testsúlyvesztés a legideálisabb (szülés után szoptatás mellett azért ez kicsit máshogy és akár gyorsabban is zajlik…erről majd egy másik posztban).

Sokan teszik az embereket 1000-1200 kcal étrendre a gyors változás és az eredmények tömkelegének mutogatása végett, mint egy állatkert nem ?! Na most alapjáraton az 1500 kcal alatti diétáknak sosincs jó vége és nem lesz hosszútávú eredmény. Ez szinte kőbe van vésve. A szervezet hosszútávon lelassítja az anyagcseréjét, így ilyenkor hiába eszünk nagyon keveset, a kilók maradnak. (Javasolt alacsony kalóriás étrend, ha súllyal összefüggő egészségügyi problémái vannak valakinek és orvosi ellenőrzés alatt áll.) Továbbá azok, akik ezeket az extra alacsony kalóriás étrendeket 4-8 héten át folytatják, olyan mellékhatásokat tapasztalhatnak, mint a kimerültség, székrekedés, hányinger, hasmenés. A tünetek azonban pár héten belül javulnak, s állt. nem gátolják meg a résztvevőket abban, hogy végig csinálják a diétákat. Legrosszabb esetben epekő alakulhat ki a gyors fogyás eredményeképpen. Akár buliémia, hogy még-még-még gyorsabbak legyenek a résztvevők. Illetve ha a test nagy kalóriadeficitet érzékel, elkezdi a zsírt energiává alakítani. Így a máj több koleszterint szelektál, s amikor az epével vegyül, epekövet is alakíthat ki.

Tehát nem győzöm hangsúlyozni ahhoz, hogy egészségesek legyünk, elsősorban kiegyensúlyozott étrendre van szükségünk – amely változatos és intuitív is. Illetve , hogy megértsük a gyors változások időszakosak.

Ha szerencsések vagyunk (bár erre kevés az esély ha gyors eredményeket szeretnénk) akkor az ilyen diétáknál 0,7 kg mínusz mellett talán még meg lehet tartani az izomtömeg nagy részét, de ehhez mindennek optimálisnak kell lennie. Edzések meg diéta ugye.  Itt meg kell jegyeznem, hogy szard le azokat, akik azt mutogatják, hogy a vendégük 2 hét alatt fogyott 5-6 kilót és posztolják, hogy ez micsoda szuper extra menő dolog, de te ekkorra már tudni fogod, hogy a vízeleresztés a folyamat része, és ennek köszönhető a kezdeti nagymértékű fogyás és, hogy a heti fél kiló az ideális, javasolt hosszútávon.

Nem beszélve arról, hogy a mérleg nem mutatja, hogy amit leadtál, vagy felszedtél, az mi! Izom? Zsír? Vagy valami más? Víz (ugye)? Ugyanis olykor egy sportolt, izmos valaki súlyra akár többet is nyomhat, mint egy túlsúlyos ember. Az izom tömege sokkal sűrűbb, mint a zsíré, így ugyanannyi izom 15-20%-kal kevesebb helyet foglal el. Az izom nyugalmi állapotban is jóval több kalóriát éget el (15-20kcal), mint a zsír (4-6kcal). Ezt is fontos szem előtt tartani !! És ne feledjük, hogy ez nem azt jelenti, hogy az izom nehezebb, mint a zsír (NEM az)! Ha a ruháid, öveid és a barátok család  és a képek (stb.. ) jelzik az eredményt, akkor az egyértelmű jel, hogy nagyszerűen haladsz !! De ami még ennél is fontosabb: Te tudod a legjobban, mikor érzed jól magad a bőrödben!

3 hónap átalakulása szoptatás idején.

A test látványos megformázásához szükséged lesz pár dologra, és ennek a nagy része sajnos nem szerezhető be, ilyen módon 1 év alatt rájöttem az általam javasolt életmódváltást vagy diétát nem mindenki tudja kivitelezni. Kelleni fog hozzá némi akarat, az ajánlások helyes kivitelezésének elsajátítása, egy megfelelő edzésterv is (!), egy meglévő izomtömeg sem árt, és persze, ami mindent felülír, egy helyesen összeállított, kalóriára kiszámított étrend és egy részletes életmódtanácsadás foglalkozva a lelki egyensúly karbantartásával is. Ha szeretnéd tudni, hogy a saját sikereidhez mire van szükséged, az egészséges fogyáshoz hány kalóriát kell bevinned naponta, akkor érdemes a programjaink között szétnézni.Ez persze mindenkinél más és egy részletes kérdőív alapján készítjük el mindenkinek minden esetben a személyre szabott programját.

A kép szoptatás idején készült.

A tanácsadás limitált kérlek ezt minden esetben vegyétek figyelembe. Köszönöm.