Aki régebb óta követ instagramon, az tudja, hogy  nem igazán szépítem a dolgokat. Így a tálalásban is szeretem, ha látszik az étel, vagyis nem javítják az összképet túl sok díszítés. Fogalmam sincs, mi a tökéletes palacsinta vagy a hibátlan csirkepaprikás receptje a nagykönyvben, én a saját fejem után megyek…a konyhában annyi időt töltök, amennyire szükségem van pont. Nagyon szeretek jókat enni-inni, és főzni is szeretek persze, ha van, aki értékeli, mint Ármin és Márk majd aztán lassan csatlakozik Mironka is. Szívesen babrálok a konyhában –  manapság szerintem a fiataloknál, főleg ahol gyerek nincs, a sütés-főzés egyre inkább hobbi szinten mozog, mintsem muszájból, mint az idősebb generációknál, bár nálam apukám imád sütni és főzni. Szóval a konyha engem kikapcsol, kreatív dolognak tartom és szívesen próbálok ki új egészséges recepteket. Viszont nem szeretem, ha valami munkaigényes, sokkal inkább az egyszerű, gyors dolgokra törekszem. Nekem még egy lisztkeveréknek a leírását is olykor fáj elkészítenem, és méricskélni…Nem szeretem az olajban sütendő ételeket, inkább a sütnivalókat szeretem, amiket sütőben lehet elkészíteni.
Na és akkor közkívánatra elhoztam nektek a kedvenc legegyszerűbb és legfinomabb 15 perces vendégváró kis desszertemet. Amit egyébként bárhogy lehet formázni és alakítgatni még:magvakkal,pürékkel, stb…Határ a csillagos ég. Ha elkészítitek kérlek használjátok a #saltatus hastaget, hogy lássam, és örüljek annak, hogy miket készítettetek.Na nézzük is:

 

HOZZÁVALÓK

 

A zabkosárkához:
  • 1 db nagyobb, érett banán
  • 100-150 g gluténmentes zabpehely (1 nagyobb teli bögre)
  • 1 tk fahéj

+ Én szoktam tenni hozzá 1 kanál (kb. 21g-64 kcal) hidegen kezelt, szűretlen termelői  mézet. Elsősorban azért, mert  szeretjük az ízét és tartalmaz tápanyagokat is és nem pusztán technikailag teszik édessé.

A töltelékhez:
  • kókuszjoghurt (Hideg nyalat) vagy bármilyen más hozzáadott cukortól mentes joghurt.
  • Wawel (no sugar) csoki vagy étcsoki
  • választott gyümölcs

 

ELKÉSZÍTÉS

  1. A sütőt előmelegítjük 110 fokra. A sütéshez használt muffinformákat  beolajozzuk a kókuszolajjal picit ( én nem mindig szoktam), majd félretesszük.  Villával törjük a banánt, és hozzáadjuk az aprószenű zabot, fahéjat, és a mézet majd addig kevergetjük, amíg egy masszává nem áll össze. Ha nem elég “nedves és ragacsos”  mindenhol tehetünk hozzá egy pici vizet. Ha pedig éppen, hogy túl folyékony akkor pedig zabot. A tésztát 6-8 kisebb labdává osztjuk szét, és a formákra nyomjuk őket.
  2. 15 percig sütjük, a tészta vastagságától függően. Mikor kész, óvatosan levesszük a tésztákat a formákról (ha szükséges, egy kés segítségével). Amíg meleg bele tesszük a választott csokinkat.
  3. Hozzá tesszük a választott töltelékünket. Jelen esetben a joghurtot.
  4. Végül jöhet a feltét. Botmixerrel összekeverjük és pépesítjük a vörös áfonyát, vagy felvágjuk a gyümölcsöket. Jó étvágyat !
    Körülbelüli tápanyag(a tölteléktől és a zab mennyiségétől változhat):
    Kcal - 758 kcal
    Ch- 135g
    Fehérje- 22g
    Zsír- 11g